onsdag 21 januari 2015

Sinnesro

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra"

...andras beteende, tankar, handlingar., ord...
Att livet innehåller smärta av olika slag.
Att jag är begränsad.
Att jag inte kan ta ansvar för en annan människas liv.
Att de jag älskar KAN vända sig bort från mig.

"Mod att förändra det jag kan"

...vad jag själv gör med det jag möter i andras ord och handlingar...
Välja hur jag ser på det som händer.
Välja bort det som bara är destruktivt.
Välja det som är gott.
Ta ansvar för mitt eget liv.
Lära mig att se skillnad på gudomlig kärlek - den som bär allt, tror allt och hoppas allt,
Och den mänskliga kärleken som aldrig kan vara fullkomlig eftersom vi inte är fullkomliga.
Vara ödmjuk inför min egen och andras tillkortakommanden.
MOD att konfrontera.....på ett klokt sätt....när det behövs.......SÅ SVÅRT!!!!!!


"Och förstånd att inse skillnaden"

Ja, Gode Gud!
Ge mig förmåga att bättre och bättre kunna se skillnad på dessa saker!
Så länge trodde jag att jag kunde förlåta.... Jag ville inte se min egen begränsning....
Det är så lätt att bli blind av hoppet, viljan, önskan om hur det "BORDE" vara....
Istället för att se verkligheten som den faktiskt ser ut.

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar