måndag 19 januari 2015

Det sjuka - handlingar - människan

Jag måste göra ett försök att reda ut något av det svåraste:

DET SJUKA
Missbruk är en sjukdom.
Det är ingens skuld.
Men varje människa har ansvar att söka hjälp om man är sjuk.

HANDLINGAR
De handlingar som utförs av en missbrukare kan vara avskyvärda!
Handlingar som skadar både dem själva och sin omgivning på ett fruktansvärt sätt.
Dessa handlingar ska vi fördöma!
Det är inte OK!!!!!
MISSBRUKAREN ENSAM HAR ANSVAR FÖR DE HANDLINGAR HAN GJORT!!!!!

MÄNNISKAN
Är alltid värd att älska!



HUR????
Hur får man ihop detta????
Jag vill skriva under på det.
Samtidigt vet jag att det är HELT OMÖJLIGT för mig att förlåta eller älska den människa som har skadat mig så djupt. Jag tänker att det får jag bara lämna.
Men hur ska jag kunna hålla isär människan och hans handlingar......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar